SALON.cz

Což takhle triko naruby?

Mít oboustrannou bundu byla svého času frajeřina, ale nosit triko naruby se nikdy moc nenosilo.

Za značkou Freegums, která se specializuje výhradně na výrobu a prodej originálních triček, stojí pětadvacetiletý designér Alvaro Ilizarbe, původem z Peru, v současné době však žijící na Floridě.

Alvaro přes den pracuje v reklamní agentuře a po večerech jezdí po Miami ve zmrzlinářském voze a prodává svá originální trička. Není to ale jeho první samostatný projekt. Než si v roce 2004 založil značku Freegums, nabízel svá trička pod značkou Thick.cc, kterou však musel následně na nátlak společnosti stejného jména zrušit. Jako grafický designér pak dále spolupracoval například i s hudebním vydavatelstvím Dim Mak.

Alvarova originální trička se dají zakoupit na e-shopu Freegums. Nejde však o obyčejný e-shop, na který jsme zvyklí. Stránka značky Freegums je tvořena formou internetového deníku (blogu), což pro zákazníka představuje možnost komentovat jednotlivé potisky, projekty, respektive cokoliv, co se na pravidelně aktualizovaném blogu děje. Na stránkách je také možnost stáhnout si katalog a plakáty nebo se kouknout na Alvara při práci.

Trička nemají jen nevšední potisky, ale jsou originální i co se týče zpracování, neboť jsou oboustranně potištěna. Pokud vás tedy přestane bavit jeden potisk, jednoduše obrátíte triko naruby a máte zbrusu nový kousek.

Většina triček je v limitované edici, a proto bývají bohužel často vyprodána. V takových případech tedy nezbývá nic jiného, než si počkat na další kolekci nebo si grafický motiv ze stránek (legálně) stáhnout a tričko si doma sám potisknout.

V designu potisků se odráží jak pestrobarevné prostředí Floridy, tak i ironie, humor a politika. Převažuje komiksová tématika, vkusné parodie na světové značky (Nestlé, Mickey Mouse, Nike), které se neomezují jen na pouhé přepsání písmene nebo deformaci loga, ale snaží se o zapracování značky nebo loga Freegums do konceptu potisku.

Některé potisky působí amatérským dojmem, až si člověk řekne, že tohle by zvládl taky. A přesně k myšlence vlastní tvorby chce značka Freegums vyprovokovat. Alvaro Ilizarbe byl jednou z hvězd akce Soft Serve Tour pořádané minulý rok v USA, kde výtvarní umělci vytvářeli svá díla před publikem s cílem dostat současné grafické umění blíže k lidem.

Více info na: www.freegums.com

  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • http://www.freegums.com/
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • http://www.freegums.com/
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com
  • www.freegums.com

Mohlo by vás zajímat: