Krokodýlek Lacoste

hlavní obrázek

Laskavý zelený krokodýlek na tričku s límečkem je zejména ve sportovní veřejnosti dobře známý a značka Lacoste, s níž se pojí, všeobecně vážená. Víme ale, proč právě krokodýl?

René Lacoste René Lacoste René Lacoste René Lacoste René Lacoste René Lacoste René Lacoste René Lacoste
 

Tenisoví fandové jsou možná v obraze, ostatním příběh této značky přiblížíme. Na jeho začátku stojí dva muži – mladičký Francouz René Lacoste (narozen 1904 v Paříži) a jeho přísný otec, bohatý výrobce automobilů.

Láska k tenisu

Když bylo Renému patnáct, vzal ho otec na výlet do Anglie. Víc než historické zajímavosti však zaujal Reného v zemi věčných dešťů tenis. Lacoste senior nebyl proti, nicméně stanovil neuvěřitelně tvrdou podmínku: pokud se nestane René do pěti let světovým šampiónem, má po tenise.

Zkraje to mladému Renému příliš nešlo. Bílý sport ho však zaujal natolik, že mu pak věnoval veškeré své síly a na výsledcích to bylo vidět. V roce 1923 se tak stal členem francouzského reprezentačního týmu na Davis Cupu.

O dva roky později se René, opět v souvislosti s Davis Cupem, toulal ulicemi Bostonu a v jedné výloze mu padl do oka krásný kufr z krokodýlí kůže. Byl do něj celý pryč. Francouzský kapitán se nechal slyšet, že když turnaj vyhraje, bude kufr jeho. Nestalo se tak, nicméně pro později oblíbené logo krokodýlka už bylo zaseto semínko.

Polokošile a ostatní sortiment

Houževnatý René Lacoste investoval svou nezdolnou energii i mimo tenis. Jeho vynálezem a obrovským lákadlem se stala bavlněná polokošile, uváděná nejdříve pouze v bílé tenisové barvě, samozřejmě zdobená nezbytným krokodýlem. Její masová výroba byla schopna zahltit celý svět. „Krokodýlí“ sortiment se pozvolna začal rozšiřovat. Lacoste přidala polokošile barevné, šortky a pruhovaná trička, nezapomněla ani na dětskou kolekci.

Po založení značky se René tenisu přestal věnovat, našel však sportovního rodinného pokračovatele ve své dceři Catherine. Mistryní světa se ovšem stala ve hře s jiným míčkem – golfovým. Bylo o důvod víc rozšiřovat nabídku zboží.

Čilý krokodýlek se začal postupně objevovat takřka na všem, tenisky, běžecké boty, vycházková obuv a dokonce i hodinky. Stranou nezůstává ani jachtařský sport, cestovní tašky a potřeby, kožené doplňky.

Vůně nejen pro muže

Butiky Lacoste rostou ve všech kontinentech světa jako houby po dešti. Nastal čas zapřemýšlet o tom, zda by oděvní kolekce neměly doplňovat také vůně.

První úvahy na toto téma se realizovaly už v roce 1968, kdy byly představeny dvě pánské varianty – Eau Lacoste a Red Lacoste. Po značné přestávce následovala linie Lacoste pour Homme, která se brzy stala třetí nejprodávanější vůní ve Francii. Úspěch ji čekal velký, ale všechno se týkalo pořád jenom mužů. Do třetice padla sláva ještě na voňavou generaci z roku 2002, a to se stejným názvem, jaký měla předchozí.

Konečně si někdo všimnul, že po svěží sportovní vůni touží také ženy. V roce 2004 se dostala na pulty květinově ovocná Lacoste Pour Femme, a také ihned zaznamenala kladný ohlas.

Další vůni pro ženy, Touch of Pink, představil v Praze Reného vnuk Philippe Lacoste, manažer vnějších vztahů. Studoval matematiku a ekonomii na univerzitě v Lausanne a po několikaleté praxi v jiných společnostech nastoupil do rodinné firmy. Tam také potkal svou manželku, módní návrhářku, se kterou dnes mají dvě děti.

Za vším hledej ženu

Philippe je velmi charismatický mladý člověk, vstřícný a značně otevřený. Prozradil na své prarodiče, že ačkoli byl dědeček slavný na veřejnosti, vůdčí osobností v rodině byla babička. Potvrdilo se tak pravidlo, že za každým úspěšným mužem stojí úspěšná žena. Oba byli na své děti a vnoučata velmi nároční a prožili spolu šťastně více než šedesát let.

Více info na: www.lacoste.com

Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste Lacoste
autor: redakce

Komentáře

Reaguj
 
Obchod nez kožešin Stránky archivovány Národní knihovnou ČR