H&M: Obchod pro každého

hlavní obrázek

Kdo alespoň jednou zavítal do obchodního domu H&M, pocítil jistě nemalé překvapení. Z pestré nabídky oblečení, které je nejen moderní a pohodlné, ale také cenově dostupné, si vybere opravdu každý.

dámské černé tílko a modrá sukně H&M dámské černé tílko a modrá sukně H&M dámské červené šaty H&M dámské červené šaty H&M dámské bílé tričko a světle zelené šortky H&M dámské bílé tričko a světle zelené šortky H&M dámský oranžový top a červená sukně H&M dámský oranžový top a červená sukně H&M
 

Zakladatel této firmy Erling Persson si asi jen těžko dokázal představit, že jednoho dne bude jeho firma vlastnit více jak dva tisíce obchodů v třiceti osmi zemích po celém světě.

"Její" vznik

V roce 1947 otevřel pan Persson obchod s dámským oblečením na předměstí Stockholmu a nazval jej Hennes, což ve švédštině znamená "její". Později však svojí nabídku rozšířil i o pánskou kolekci, a tak svůj obchod přejmenoval na Hennes & Mauritz, který postupem času nahradila zkratka H&M.

Již od otevření měl pan Persson o svém obchodě jasnou představu. Chtěl prodávat oblečení, které by bylo nejen elegantní a ušito z dobrých materiálů, ale které by hlavně nebylo drahé. Vsadil na dobrou kartu a toto předsevzetí se mu časem vyplatilo.

Ikea oděvního průmyslu

Cílem značky H&M je zpřístupnit módní trendy a novinky z přehlídkových mol širší veřejnosti a svým zákazníkům předkládat oblečení za ceny, kterým jen málokteré jiné značky mohou konkurovat. Ne nadarmo dostala tato módní firma přezdívku Ikea oděvního průmyslu.

Z linky na pult do 20ti dnů

Velký podíl na úspěchu H&M má i její neuvěřitelná rychlost výroby a dodání zboží do obchodů. Navržený kus oblečení se z výrobní linky dostane do dvaceti dnů na ramínko či polici v obchodě. 

Nové zboží je do obchodů doplňováno denně. Zkušení zákazníci již vědí, že od každé velikosti se vystavují často jen dva kusy, a stane-li se, že je jedna velikost už vyprodána, objeví se druhého dne na pultech opět ve dvou kusech. Proto také zaměstnanci obchodů většinou doporučují přijít v dopoledních hodinách, tedy v době, kdy se zboží doplňuje.

Slavné spolupráce

Značku H&M také proslavily jednotlivé spolupráce se slavnými návrháři jako například německým Karlem Lagerfeldem, Angličankou Stellou McCartney, holandským duem Viktorem & Rolfem, francouzským módním domem Lanvin a řady dalších.

V Čechách byl otevřen první obchod H&M v roce 2003 v pražském nákupním centru Zličín. Dnes tyto obchody najdete nejen v Praze, ale i Brně, Ostravě, Olomouci, Zlíně, Českých Budějovicích a Plzni.

Více info na: www.hm.com

dámské modré sako H&M dámské modré sako H&M dámské modré šaty a zlatý pásek H&M dámské modré šaty a zlatý pásek H&M dámské růžové šortky a zlatý pásek H&M dámské růžové šortky a zlatý pásek H&M dámské červené šaty H&M dámské červené šaty H&M dámské barevné tílko a džínová sukně H&M dámské barevné tílko a džínová sukně H&M dámsk éčerné triko s potiskem H&M dámsk éčerné triko s potiskem H&M dámský růžový svetr, modré triko a kostkované šortky H&M dámský růžový svetr, modré triko a kostkované šortky H&M dámský fialový klobouk a černé šaty H&M dámský fialový klobouk a černé šaty H&M pánská kostkovaná košile a modré šortky H&M pánská kostkovaná košile a modré šortky H&M dámský klobouk, bílá halenka a džínová sukně H&M dámský klobouk, bílá halenka a džínová sukně H&M
autor: Clara

Komentáře

Reaguj
 
Obchod nez kožešin Stránky archivovány Národní knihovnou ČR